POLITYKA
PRYWATNOŚCI
SKLEPU
INTERNETOWEGO
www.promosport.pl
§
1
Postanowienia
ogólne
1. Niniejszy dokument
określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów korzystających
ze Sklepu internetowego dostępnej pod adresem internetowym www.promosport.pl. Dokument
określa również zasady stosowania plików „Cookies”.
2. Administratorem
danych osobowych Klientów Sklepu internetowego w rozumieniu Ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych jest Wojciech Witkowski prowadzący działalność
gospodarcza pod firmą PROMO-SPORT z siedzibą w 32-700 Bochnia, ul. Brzeska 69,
NIP: 868 194 57 10, REGON: 122 648 442, telefon kontaktowy: (14)
685 17 70, 601 159 009, poczta
elektroniczna: promosport@onet.pl.
1. Administrator
oświadcza, że przestrzega zasad ochrony danych osobowych osób korzystających ze
strony internetowej oraz wszelkich uregulowań prawnych, które są przewidziane
Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U.
z 2015 r. poz. 2135).
3. Zbiory danych osób
korzystających ze strony internetowej zgłoszone są do Generalnego Inspektora
Ochrony Danych Osobowych. Dane zawarte w
zgłoszeniu są zawsze aktualne i każdorazowo podlegają natychmiastowej
aktualizacji, nie później niż w terminie 30 dni od daty zmiany środków ochrony
danych osobowych. Zbiory posiadają wyczerpujący opis sposobów ochrony
zastosowanych przez Administratora.
4. Klient ma prawo
zwrócić się do Administratora celem uzyskania wyczerpujących informacji w jaki
sposób wykorzystywane są jego dane osobowe. Zawsze w jasny sposób staramy się
poinformować o danych, które gromadzimy, w jaki sposób je wykorzystujemy, jakim
celom mają służyć i komu je przekazujemy, jaką zapewniamy ochronę tych danych
przy przekazaniu innym podmiotom oraz udzielamy informacji o instytucjach, z
którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości.
5. Administrator stosuje
wszystkie wskazane we wniosku GIODO środki techniczne takie jak: środki ochrony
fizycznej danych osobowych, środki sprzętowe infrastruktury informatycznej
i telekomunikacyjnej, środki ochrony w ramach narzędzi programowych i baz
danych oraz środki organizacyjne zapewniające należytą ochronę przetwarzanych
danych osobowych, a w szczególności zabezpieczają dane osobowe przed
udostępnieniem ich nieupoważnionym osobom trzecim, uzyskaniem przez osobę
nieupoważnioną i wykorzystaniem ich w niewiadomym celu, a także przypadkową lub
celową zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem takich danych.
6.
Sprzedawca Sklepu
internetowego na zasadach określonych w Regulaminie oraz w niniejszym
dokumencie posiada wyłączny dostęp do danych. Dostęp do danych osobowych
Klienta może być również powierzony innym podmiotom za pomocą, których Klient
dokonuje płatności za zakupy w Sklepie internetowym, które gromadzą,
przetwarzają i przechowują dane osobowe zgodnie ze swoimi Regulaminami oraz
podmioty, które mają za zadanie dostawę Towaru do Klienta. Dostęp do danych
osobowych Klienta jest udzielany w/w podmiotom w zakresie niezbędnym i tylko
takim, który zapewni realizację ich usług tak aby Klient mógł zakupić i
otrzymać Towar oraz za niego zapłacić.
§ 2
Zasady prywatności
1.
Sprzedawca podejmuje wszelkie
działania, niezbędne do zachowania prywatności oraz poufności danych osobowych
Klientów Sklepu internetowego oraz korzysta z danych osobowych tylko w zakresie
niezbędnym do realizacji celu w jakim użytkownik powierzył dane
Administratorowi.
2.
Klient ma prawo do uzyskania jasnych i
pełnych informacji o tym, w jaki sposób wykorzystujemy jego dane osobowe i do
jakich celów są potrzebne. Zawsze w jasny sposób informujemy o danych, które
gromadzimy, w jaki sposób i komu je przekazujemy oraz udzielamy informacji o podmiotach,
z którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości, pytań, uwag.
3.
W razie wątpliwości dotyczących
wykorzystywania przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta, Sprzedawca niezwłocznie
podejmuje działania w celu wyjaśnienia i rozwiania takich wątpliwości, w sposób
pełny i wyczerpujący odpowiadamy na wszystkie pytania z tym związane.
4. Administrator dokłada
wszelkich starań, aby chronić Klientów Sklepu internetowego przed
nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz
zniszczeniem informacji znajdujących się w naszym posiadaniu.
5.
Administrator będzie przestrzegać
wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących ochrony danych i
będzie współpracować z organami zajmującymi się ochroną danych oraz
uprawnionymi do tego organami ścigania. W przypadku braku przepisów dotyczących
ochrony danych osobowych, będziemy postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi
zasadami ochrony danych, zasadami współżycia społecznego jak i ustalonymi
zwyczajami.
§ 3
Zakres i cel
zbierania danych osobowych
1. Sprzedawca przetwarza
dane osobowe Klientów niezbędne do prawidłowej realizacji usług dostępnych w
sklepie internetowym oraz w celach księgowych tj.:
a) w celu złożenia
zamówienia w Sklepie internetowym,
b) w celu zawarcia umowy
sprzedaży,
c) w celu wystawienia faktury
VAT,
d) prowadzenia Konta Klienta,
e) realizacji usługi
Newsletter.
2. Sprzedawca zbiera, przetwarza
i przechowuje następujące dane Klientów:
a) imię i nazwisko,
b) adres poczty
elektronicznej (e-mail),
c) numer telefonu. ,
e) numer identyfikacji
podatkowej (NIP),
f) adres dostawy
3. Sprzedawca oświadcza,
iż podanie danych przez Klienta, w wyżej wskazanym zakresie jest całkowicie
dobrowolne, i jednocześnie niezbędne do
pełnej realizacji przez Sprzedawcę usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu
internetowego.
§ 4
Polityka „Cookies”
1. Sprzedający zbiera w
sposób automatyczny informacje zawarte w plikach Cookies w celu gromadzenia
danych związanych z korzystaniem ze strony internetowej przez Klienta lub Użytkownika.
Plik Cookies to mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do
przeglądarki Klienta i który przeglądarka wysyła z powrotem przy
następnych wejściach na witrynę. Używane są głównie do utrzymywania sesji np.
poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Administrator
wykorzystuje pliki Cookies „sesyjne” przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta
do czasu jego wylogowania, wyłączenia strony internetowej lub wyłączenia
przeglądarki internetowej oraz pliki Cookies „stałe” przechowywane na
urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików
Cookies lub do czasu ich usunięcia przez. Klienta.
2.
Pliki Cookies
dostosowują i optymalizują Sklep internetowy i jego ofertę dla potrzeb Klientów
poprzez takie działania jak tworzenie statystyk odsłon Sklepu internetowego
oraz zapewnienie bezpieczeństwa Sklepu internetowego. Pliki Cookies niezbędne
są również do utrzymania sesji Klienta po opuszczeniu przez niego strony
internetowej, to one umożliwiają mu powrót do
zawartości koszyka bez utraty jego parametrów, co wiązało by się z
ponowną koniecznością wyboru Towarów.
3. Klient w każdej
chwili za pomocą swojej przeglądarki internetowej może całkowicie zablokować i skasować
gromadzenie plików Cookies.
4. Zablokowanie
możliwości gromadzenia plików Cookies na jego urządzeniu może utrudnić lub
uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności Sklepu internetowego, do czego Klient jest w pełni uprawniony ale
musi w takiej sytuacji mieć świadomość z ograniczeń funkcjonalności dostępnych
na stronie Sklepu internetowego.
5. Klient, który nie
chce wykorzystywania plików „Cookies” w opisanym powyżej celu w każdej chwili
może usunąć je ręcznie. Do zapoznania się ze szczegółową instrukcją postępowania
należy odwiedzić stronę internetową producenta używanej przeglądarki
internetowej, z której aktualnie korzysta Klient.
6. Więcej informacji na
temat Cookies dostępnych jest w menu pomocy każdej przeglądarki internetowej.
Przykładowe przeglądarki internetowe obsługujące wspomniane pliki „Cookies”: to
Internet
Explorer, Mozilla FireFox. Google Chrome, Opera.
§ 5
Prawa i obowiązki
1.
Administrator ma prawo, a także ustawowy
obowiązek do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących Klientów
Sklepu internetowego organom władzy publicznej bądź osobom trzecim, które
zgłoszą takie żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących
przepisów prawa polskiego.
2.
Klient,
ma w każdym czasie prawo dostępu do swoich danych osobowych,
gromadzonych przez Administratora. Prawo obejmujące możliwość weryfikacji,
modyfikacji, uzupełnienia, a także usunięcia i zaprzestania przetwarzania
danych osobowych Klienta, przysługuje bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
3.
W celu realizacji swoich praw Klient
może w każdym czasie przesłać stosowne oświadczenie woli na adres siedziby
Administratora danych lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4.
Usunięcie danych osobowych lub
zaprzestania ich przetwarzania przez Administratora może skutkować całkowitym
brakiem możliwości realizacji usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu
internetowego , bądź ich poważnym ograniczeniem.
5.
Administrator zobowiązuje się
postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i ogólnie przyjętymi zasadami
współżycia społecznego.
§ 6
Klauzula informacyjna RODO